De kracht van Pinnen op Pinterest

Over het algemeen is het verkeer op Pinterest groter dan op YouTube, LinkedIn en Google+ bij elkaar. Meer dan 50% van de mensen geeft de voorkeur aan Pinterest boven sites zoals Facebook om dingen te volgen die ze leuk vinden. Dus, als je nog steeds denkt dat Facebook en Twitter het allerbelangrijkste als social media marketing tools, denk dan nog eens goed na.

Pinterest verschilt een beetje van de andere sociale netwerken. Je werkt namelijk met pinnen. Een `Pin` is gewoon een afbeelding of een video die iemand uitkiest om op te slaan. Voor bedrijven is de link relevanter in plaats van een afbeelding, aangezien deze rechtstreeks naar de oorspronkelijke bron verwijst.

Daarnaast heb je rijke pinnen op het social media marketing platform. Ze zijn de beste directe strategie om de verkopen op Pinterest te laten groeien. Ze zitten vol met waardevolle informatie en bieden meer context over een idee omdat ze extra informatie direct op een pin laten zien. Er is duidelijk een reden waarom ze ‘Rich Pins’ worden genoemd. Er zijn vier soorten uitgebreide pins: app, product, recept en artikel. Productpins geven bijvoorbeeld prijsinformatie, terwijl artikelpins perfect zouden zijn voor een blog.

Als laatst heb je koopbare pinnen op Pinterest. Hiermee kun je productpins een stap verder brengen door de webwinkel te synchroniseren met jouw Pinterest-account. Vanuit de pin zelf kan een pinner op “Toevoegen aan winkelmandje” klikken en vervolgens naar de kassa gaan zonder Pinterest te verlaten.

Het allerbelangrijkste voor jouw social media marketing is het actief zijn, vinden en communiceren met pins die betrekking hebben op jouw niche. Pinterest raadt aan om minstens één keer per dag iets vast te pinnen, tijdens piekuren – avonden en weekenden voor Amerikaanse merken. Probeer voor het beste resultaat tussen de 5-30 nieuwe items per dag vast te pinnen, afhankelijk van het aantal actieve Pinterest-borden dat je onderhoudt. Als je op het punt staat een groot aantal berichten te plaatsen gedurende de week, verdeel ze dan en plaats meerdere berichten per dag in plaats van allemaal tegelijk. Zet niet alle 30 nieuwe pinnen vast binnen een tijdsbestek van 5 minuten. Consistentie is de sleutel.

Dit vind je misschien ook leuk...